Designosource


Designosource is een practice enterprise die geleid wordt door een kleine selectie laatstejaarsstudenten van de opleiding Interactive Multimedia Design aan de Thomas More Hogeschool. Een jaar lang krijgen ze een bedrijf in handen dat projecten uitwerkt voor echte bedrijven met als doel alvast ervaring op te doen in het bedrijfsleven nog voor ze zijn afgestudeerd.

Elke zomer wordt er aan de hand van een selectieronden een 10-tal studenten uitgekozen om deel uit te maken van het nieuwe team. Ze worden beoordeeld op hun skills en passie voor het web maar ook ondernemen. Nadat het nieuwe team werd samengesteld krijgen ze al meteen een opdracht. Bedenk tegen het begin van het nieuwe academiejaar een concept / branding. En zo gingen ook wij aan de slag :-)

Het Concept

De eerste drie jaren van Designosource kozen de teams voor een heel erg grafische aanpak. Zo klinkt Designosource (design-o-source) als dinosaur waarop de eerste twee jaren hun concept baseerden en het derde jaar vond dan weer zijn inspiratie in de ruimte. Wij kozen ervoor om het dit jaar anders aan te pakken. We kregen de kans om vroegtijdig al ervaring op te doen en daarom wilden we ons dan ook profileren als echte young professionals die van aanpakken weten. Met het volledige team van 14 studenten begonnen we eraan en vanaf dat we het unaniem eens waren, hebben we ons opgesplitst in een kleiner team.

De Branding

  • Doordat ik een jaar geleden interesse begon te krijgen in lettering en kalligrafie vond ik het een unieke kans om het nieuwe logo te ontwerpen. Ook voor het logo kreeg ik carte blanche, enkel moest het eitje subtiel terugkomen. Vind je hem?

Voor de website moest voor de bezoeker meteen duidelijk zijn dat hij te maken heeft met gepassioneerde en professionele studenten. De werkwijze wordt ook uitgebreid uitgelegd en ook zijn alle projecten te bekijken uit de afgelopen vier jaar.
Aangezien de website elk jaar wordt opnieuw onder handen wordt genomen, is de live versie niet meer beschikbaar.

designo